Povežimo se

Zdravo, potražite ono što vas zanima

Dobre ideje

Milica i Aleksandar su okupili zanatlije i male proizvođače i napravili virtuelnu robnu kuću u kojoj je sve iz Srbije

Scenograf Milica Stanković Šćepanović (33) i preduzetnik Aleksandar Šćepanović (42) osim ljubavi, poverenja i braka izgradili su i nekoliko zajedničkih poslova. Pokrenuli su hostel na Kopaoniku, otvorili firmu za ketering i virtuelnu robnu kuću u kojoj prodaju samo proizvode malih proizvođača iz Srbije. 

Ideja je nastala tokom putovanja Sjedinjenim Američkim Državama 2016. godine, kada su u gradu Berlingtonu, u Vermontu, kako kažu, u posebnoj, socijalno osvešćenoj državi, posetili jedan supermarket u kojem su se prodavali isključivo domaći, zanatski, kraft proizvodi lokalnih proizvođača.

Oduševilo ih je to što je kraj svakog proizvoda bila ispisana pričica o njemu, sa imenom i prezimenom vlasnika i mestom porekla, zatim što je to bila ručna proizvodnja kao i to što se tamo nisu prodavali industrijski proizvodi velikih kompanija.

„Iako nismo imali iskustva u maloprodaji, prvo na šta smo pomislili bilo je: „Eh, kad bi u Srbiji postojala ovakva radnja!“. Tog leta smo malo duže ostali u Americi i venčali se na plaži u Njujorku. Burme smo našli na sajtu Etsy koji je pandan ovoj prodavnici koju smo spomenili i ponovo se iznenadili ponudom malih juvelira iz unutrašnjosti zemlje, direktnom komunikacijom sa proizvođačima i, naravno, ručnim radom. Tada smo potpuno bili sigurni da ćemo tako nešto napraviti u Srbiji. Pozvali smo našeg druga Ivana Gaćešu, IT preduzetnika i zajednički krenuli da razvijamo Zanateriju“, seća se Aleksandar za Pokreni posao.

Šta je u stvari „Zanateria“?

Reč je o internet sajtu na kojem se prodaju slatko i džem, sosevi, ajvar, testenine, korpe, čarape, domaći šamponi, kreme, nakit, kraft piva.

Tu su i male vinarije, dizajnirana garderoba i nameštaj i mali nezavisni izdavači knjiga, stripova i muzike.

„Videli smo da preduzetnici koji prave lokalne proizvode, hranu, nakit, pivo, vino, kozmetiku, ekološke proizvode, kao i socijalna preduzeća u Srbiji imaju veliki problem sa plasmanom i prodajom. Oni ili nemaju obim proizvodnje da bi ušli u velike distributivne centre ili nemaju novca da plate ulaz u masovnu distribuciju. Zbog toga se njihova prodaja praktično odvija poluamaterski. Naša ideja je da napravimo „kišobran“ i da sistemski rešimo problem, da stvorimo zajednicu  koja okuplja, podržava i osnažuje sve te male proizvođače“, siguran je Aleksandar.

Milica dodaje da je „Zanateria“ kraft virtuelna robna kuća, a kao i klasična robna kuća, ona imati svoje onlajn departmane poput polica sa robom koje su popunjene domaćim proizvodima.

Tu su i izdavači knjiga i muzičkih sadržaja, odnosno svi ljudi koji veruju u ono čime se bave, koji svoj posao rade punim srcem i žive za svoje ideje.

„Ideja nam je da pokušamo da okupimo ljude koji razvijaju svoje male brendove. „Zanateria“ je tako zamišljena da omogućava svakom malom proizvođaču da preko našeg sajta komunicira sa kupcima, da ima svoj virtuelni štand i da brine o razvoju svog brenda.“

Zar nije lepše za rođendan kupiti domaću čokoladu, flašu vina iz privatne vinarije i nešto od prirodne kozmetike umesto industrijskih proizvoda koji nisu iz Srbije?

Zanaterija izdaje virtuelne lokale u kojima proizvođači prodaju svojih ruku dela, a od realizovanih prodaja „Zanateriji“ ide određen procenat.

Sa ovim projektom učestvovali su u konkursu „Zelene ideje“ i osvojili treće mesto u kategoriji inovativnih ekološki orijentisanih poslovnih projekata u 2018. godini i dobili nagradu od organizatora (Trag fondacija, Fond braće Rokfeler, Erste Banka, Ikea Srbija i CWS Evropa).

Ljudi iz okruženja bili su skeptični kada su im pričali o „Zanateriji“, ali u Srbiji za sve što je inovativno mora da prođe određeno vreme.

„Mnogi unapred pronalaze razloge zbog kojih neki posao ne bi mogao da prođe, a onda kad neko drugi pokaže da je realizacija uspešna i kada do nje dođe, priča ide u drugom smeru. Mi smo prošli mnogo toga, ovo nije naša prva preduzetnička avantura, ali je najuzbudljivija ideja u ovom trenutku. Ona može da ima veoma širok uticaj na zajednicu, a nas to sada i te kako pokreće“, rekli su Šćepanovići.

Njihov sajt posetite na ovom linku.

Izvor: www.pokreniposao.rs Fotografije: Jovan Nedeljkov; Članak je dozvoljeno preneti u drugi digitalni medij uz link ka sajtu Pokreni posao

Kliknite za komentarisanje

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možda će vam se dopasti

Preduzetničke priče

Magistri farmacije Kristina Ratkov (29)i Ivan Spasić (29) rešili su da svoj zajednički posao vode drugačije i da proizvode koje prodaju biraju tek nakon...

Preduzetničke priče

U početku je sve radila sama: od nabavke materijala, šivenja, pakovanja do porudžbina, marketinga i administracije. Danas ima pomoć oko krojenja i šivenja, a...

Preduzetničke priče

Sudeći po brašnu koje mi je ostalo na cipelama i džemperu po izlasku iz proizvodnje, a nakon samo sat vremena provedenih u radionici u...

Dobre ideje

Rujište je od davnina poznato po grnčarskom zanatu i po glini koja se baš ovde vadi i kopa iz zemlje u određeno doba godine,...