Povežimo se

Zdravo, potražite ono što vas zanima

Preduzetničke priče

Nataša je otišla iz Srbije, u Parizu pokrenula tražen posao, pa na Balkan donela luksuzne konsijerž usluge

Kao frankofoni novinar i neko ko prati dešavanja u Francuskoj o Nataši Jovanović (45) iz Pariza pisao sam pre nekoliko godina, kada je pokrenula veb-sajt za rezervaciju luksuznih smeštaja u celom svetu, preko kojeg turisti pronalaze hotele, kuće i stanove po svom ukusu.

Pošto je rođena u Kragujevcu želela je na taj način da podrži i srpski turizam i da inostrane goste, najpre Francuze, preko svoje platforme Blueside Home dovede u zemlju u kojoj je odrasla.

Ove godine ova svestrana i izuzetno ambiciozna žena, prava radoholičarka, kako voli da kaže za sebe, otišla je korak dalje sa svojim poslovnim idejama i napravila Blueside Host uslugu.

Reč je o luksuznoj konsijerž usluzi koja podrazumeva profesionalnu podršku 24 sata, 7 dana u nedelji i uključuje kompletnu brigu o nekretnini koja se izdaje i potrebama turiste koji u njoj boravi.   

„Prema analizama koje sam dobila, turizam će eksplodirati u pozitivnom smislu ove godine, a ekspanzija putovanja ponovo će se desiti 2024. godine. Zbog toga smo moj tim i ja rešili da se dobro pripremimo i na vreme lansiramo Blueside Host“, priča Nataša za Priče sa dušom.

„Već deset godina u Parizu imam firmu koja se bavi održavanjem stanova, restorana i hotela. U jednom trenutku, pre korone, imali smo i po 240 stanova o kojima smo brinuli u istom trenutku. Sada nam je cilj da napravimo kompaniju, ne biznis i posao, jer to može svako da vodi, a kompanija je nešto drugo.“

Nataša u Parizu sa delom tima koji radi na platformi Blueside Host

Kako ove konsijerž usluge u stvari izgledaju u stvarnosti?

Vlasnici luksuznih vila i stanova registruju svoje nekretnine za iznajmljivanje na platformi za rezervacije, sajtu Blueside Home. Nakon toga na podplatformi Blueside Host biraju se konsijerž usluge koje Natašin tim nudi turistima koji odsedaju u iznajmljenom smeštaju. 

Tu, između ostalog, spadaju i usluge dočeka i ispraćaja gostiju, poklona dobrodošlice, aperitiva u vidu kvalitetnog pića i telefona marke ajfon koji turisti dobijaju na korišćenje, a u kojem se nalaze odabrane lokacije i preporuke restorana u okolini smeštaja.

Podrazumeva se i servis check out-a, dodatne VIP usluge i održavanje posteljine i peškira. 

„Telefon mogu da koriste kako bi imali internet sve vreme, a takođe i da budu u kontaktu sa nama u slučaju da im nešto zatreba.“

„Na ovaj način vlasnik stana može da mirno da ode na odmor i da nama ostavi i stan i goste.“

„Na primer, Parižani koji poseduju vile u Marselju ili na Azurnoj obali često to rade: izdaju stan u Parizu turistima i onda otputuju na odmor. Veoma im je važno da neko odgovoran vodi brigu o njihovom stanu i o gostima“, objašnjava Nataša, koja planira uskoro da ove usluge plasira i na tržište balkanskih zemalja.  

„S obzirom na to da je reč o skupim smeštajima prilikom dolaska gostiju prvo radimo detaljnu prijavu i potvrdu identiteta, kao i pregled inventara u stanu sa fotografisanjem. Kako imamo vlasnike koji poseduju određene komade nameštaja koje po njihovoj želji gosti ne bi trebalo da otvaraju, tada primenjujemo sistem zaštitnih traka, koje menjaju boju ukoliko gost ne poštuje vlasnikovu privatnost i slučajno, ili namerno, otvori, recimo neki orman.“

„Znam da ćete reći da je sve ovo teško za rad, ali mi smo svesno odabrali ovu specifičnu nišu i planiramo da napravimo bum na tržištu“, sigurna je Nataša. 

U ponudi je i tehničko održavanje imovine, kao što je hitan dolazak majstora ukoliko se nešto pokvari, ako pregori sijalica ili ne radi lampa.

Natašin tim od 50 saradnika uvek je na usluzi i danju i noću.

„Bavimo se i postavljanjem jasnih i obrazloženih oglasa na najboljim platformama za rezervacije kao što su Airnb, Trivago, Booking i Tripadvisor.“

„Firmu sam razvijala postepeno od 2013. do danas: prvo smo imali usluge čišćenja i održavanja stanova, pa restorana i hotela, nakon toga je stigla platforma za rezervacije i sada ova nova platforma. Da se malo našalim reći ću da je vreme da uzmemo deo kolača na tržištu. Ali, zaista, malo je ozbiljnih firmi u Parizu koje se bave ovom delatnošću.“

„U Gradu svetlosti se prema anketama koje sam dobila izdaje oko 10.000 stanova preko sajta Airbnb. Prostor za rad je ogroman“, kaže Nataša.

Iz zemalja bivše Jugoslavije i sa Balkana uopšte na sajtu Blueside Home ima prijavljenih oko 1.500 smeštaja. Najviše ih je iz Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Grčke.

Sa sinom u kancelariji u Parizu

Nataša u Parizu živi poslednjih 20 godina i sve to vreme borila se za svoje mesto na zahtevnom francuskom tržištu.

Iako po dolasku u Pariz nije govorila francuski jezik i nije imala mnogo kontakata, ponosna je što je uspela da napreduje i da ne odustaje od svojih ideja. I tada i danas najveću podršku u poslu daje joj sin Luka.

„On sada radi kao konsultant u jednoj velikoj kompaniji, a od svoje 18. godine uključen je i u moj posao. On praktično od punoletstva u svakom momentu zna šta se dešava u Blueside Home platformi kao i u ostalim segmentima firme, jer smo oboje navikli da dosta radimo. Vidite da bez njega ne idem ni na fotografisanje“, rekla je Nataša.

Sagovornici Priča sa dušom u poslu je, kako kaže, najbitnije da sve radi timski i sa mnogo poverenja.

Na taj način je i birala saradnike, među kojima ima dosta njenih sunarodnika iz stare Jugoslavije, ali i ljudi iz celog sveta.

„Oduvek sam bila ambiciozna i jaka žena. Koliko god da sam duboko u poslu, sve vreme imam na umu da posao mora da se razvija prirodnim putem, da nema preskakanja. Moja omiljena parola je „ne može se iz osnovne škole na fakultet“.

Na pitanje koliko je teško pratiti svetske turističke trendove u Parizu, jednom od najposećenijih gradova na svetu, Nataša odgovara da je najvažnije biti u toku sa informacijama i raditi, kako kaže, 24 sata dnevno.

„Obožavam da skupljam informacije. Ne gubim vreme po kafanama. Družim se sa ljudima i idem na razna predavanja. Stalno se edukujem, nikad nisam na „stend baju“. U kontaktu sam sa starim klijentima i vodim se pravilom da „jedan zadovoljan stari klijent donosi deset novih“. Negujem svoj tim i zahvaljujući divnim ljudima sa kojima radim došli smo do toga da od biznisa sada možemo da pravimo kompaniju“, rekla je za Priče sa dušom Nataša Jovanović, preduzetnica iz Pariza.

Platformu Blueside Home koju Nataša vodi možete pogledati OVDE.

Izvor: www.pricesadusom.com 

Kliknite za komentarisanje

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možda će vam se dopasti

Preduzetničke priče

Magistri farmacije Kristina Ratkov (29)i Ivan Spasić (29) rešili su da svoj zajednički posao vode drugačije i da proizvode koje prodaju biraju tek nakon...

Preduzetničke priče

Ovog leta sa udaljenosti od 200 kilometara od Beograda i sa nadmorske visine od oko 400 metara stiže nova priča o pionirima organske kozmetike...

Preduzetničke priče

U početku je sve radila sama: od nabavke materijala, šivenja, pakovanja do porudžbina, marketinga i administracije. Danas ima pomoć oko krojenja i šivenja, a...

Preduzetničke priče

Sudeći po brašnu koje mi je ostalo na cipelama i džemperu po izlasku iz proizvodnje, a nakon samo sat vremena provedenih u radionici u...