Povežimo se

Zdravo, potražite ono što vas zanima

Dobre ideje

Dragan ima neobičan posao, on drži časove vozačima koji imaju dozvolu, a plaše se vožnje

Kada sam 2020. godine kod Dragana upisao dodatne časove vožnje kako bih 10 godina od sticanja vozačke dozvole napokon zaista počeo da vozim, presudno u njegovom oglasu bilo mi je to što je napisao da je staložen i smiren instruktor i da kod njega nema „cike-vike“.

Na intervjuu koji radimo nakon tri godine Dragan Radić (38) iz Beograda kaže da se razlozi zbog kojih vozači dolaze kod njega nisu mnogo promenili, a da je glavna prepreka ljudima koji već imaju vozačku dozvolu, i dalje – strah od vožnje u Beogradu.  

„Kao instruktor radim 14 godina, a sa dodatnim časovima za vozače krenuo sam kada sam video koliko se u Beogradu nebezbedno vozi i da bih pomogao onima koji nemaju iskustva.“

„Auto-škole su uglavnom više usmerene ka redovnoj obuci početnika, odnosno onih koji tek treba da polažu, dok za te kondicione časove nema mnogo ni vremena ni volje. Dodatni časovi vožnje se najčešće nude nakon redovne obuke, u popodnevnim terminima, kada većina đaka ne može da se uklopi ili su već umorni od posla“, kaže Dragan. 

Da je vozačima sa vozačkom dozvolom u rukama, ali bez dana vožnje ili sa vrlo malo iskustva pomoć preko potrebna, sagovornik Priča sa dušom je brzo shvatio, pa je rešio da u toj oblasti pronađe svoje mesto na tržištu.  

„Prepoznao sam to kao nešto važno za društvo i okolinu, jer ljudima koji nisu vozili po 20 ili 30 godina za povratak u formu treba vremena, a pre svega smiren i strpljiv instruktor. Ujedno, oni koji su bez iskustva, mogu da budu veoma opasni na putu, pošto su izgubili osećaj za vožnju“, objašnjava Dragan.

Mnogi od mojih kandidata su se iz malih gradova tek doselili u Beograd, pa uzimaju časove zbog toga što ne poznaju ulice, velike raskrsnice i kružne tokove, a i čuli su i videli kako se u prestonici brzo vozi, sa uletanjima i presecanjima, krajnje nebezbedno.“

Dragan ističe da je strah na prvom mestu razloga zbog kojih vozači ne smeju da voze sami.

Kod njega na dodatne časove u 80 odsto slučajeva dolaze žene, muškaraca ima manje, a od profesija najbrojniji su zaposleni u IT sektoru, pravnici, bankari, advokati, novinari, marketinški stručnjaci, preduzetnici, konobari i zaposleni u državnim institucijama.

„Možda sam postao dosadan jer to stalno ponavljam, ali svima je zaista najvažnije da u automobilu nema tenzije, šta god da se desi. Zbog toga je na prvom mestu staložen instruktor koji ukazuje đacima na sve potencijalne ili postojeće probleme. Ako su pritisak i nervoza jaki, tada đak ulazi u blokadu i unapred mu se javlja nov strah od greške u budućnosti“, kaže za Priče sa dušom Dragan, koji je obučio na stotine vozača.

Najstarija kandidatkinja imala je 64 godine, a najdužu pauzu u vožnji napravile su dve gospođe koje 24 godine, odnosno 30 godina nisu sele za volan.

Dragan je od detinjstva vezan za automobile. Kao dečak je sa 12 godina pridržavao ocu volan sa suvozačevog mesta, a već u 18. godini počeo da vozi kamion. Kaže da je od detinjstva znao da će jednog dana biti instruktor. Vozio je kamion po Srbiji i regionu i radio u špediciji do svoje 24. godine, a onda postao instruktor.

Najbolji deo dana za dodatne časove, prema Draganovim rečima, su jutro i prepodne, jer su đaci tada odmorni i imaju najviši stepen koncentracije.

„Ujutru je ogromna gužva u Beogradu, što je dobro za učenje.“

„Kako bismo prošli sve situacije, obavezno idemo kroz velike kružne tokove i uske ulice. Akcenat stavljam na jako uske garaže, kao što je ona u Baba Višnjinoj ulici, kod Kalenić pijace. Tamo savladavamo orijentaciju, a garaža je na usponu i nije jednostavno popeti se na više nivoe i posle se spustiti. Kad naučimo bezbedno da vozimo po Beogradu, onda, po želji đaka, idemo u Novi Sad i vozimo na auto-putu, kako bi se stekao osećaj pri većim brzinama automobila“, dodaje Dragan.

Koliko god da je odabrao stresan posao, ovaj instruktor iz Beograda kaže da ga srećnim čine zadovoljni vozači koji su nakon mnogo godina sami seli u automobil i počeli da voze.

Više informacija o časovima nađite na sajtu Časovi vožnje.

Izvor: www.pricesadusom.com

Kliknite za komentarisanje

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Možda će vam se dopasti

Preduzetničke priče

Magistri farmacije Kristina Ratkov (29)i Ivan Spasić (29) rešili su da svoj zajednički posao vode drugačije i da proizvode koje prodaju biraju tek nakon...

Preduzetničke priče

Ovog leta sa udaljenosti od 200 kilometara od Beograda i sa nadmorske visine od oko 400 metara stiže nova priča o pionirima organske kozmetike...

Preduzetničke priče

U početku je sve radila sama: od nabavke materijala, šivenja, pakovanja do porudžbina, marketinga i administracije. Danas ima pomoć oko krojenja i šivenja, a...

Preduzetničke priče

Sudeći po brašnu koje mi je ostalo na cipelama i džemperu po izlasku iz proizvodnje, a nakon samo sat vremena provedenih u radionici u...